« terug naar de blog

Naar de winkel komen vs. online bestellen

 Fysieke winkel, 3 redenen om persoonlijk te komen

 

  1. Je bent altijd in 1 keer klaar. Je komt naar de fysieke winkel, je zoekt uit wat je leuk vindt, je past je maat, rekent af en gaat weer naar huis. Het past altijd en het is altijd naar wens.
  2. De winkelier kan je helpen. Hij/zij neemt de tijd voor je en kan je adviseren als je wil. Wat staat je goed? Hoe hoort een kledingstuk te zitten? Wat dragen de meeste fietsers in deze tijd van het jaar? Wat zijn precies de verschillen tussen de kwaliteiten en wat past het beste bij mij?
  3. Je bent goedkoper uit! Vanaf september is (bijna) elk artikel in de winkel goedkoper dan online
fysieke winkel

Foto: PRO Bora Bora najaarsset uit de fysieke winkel

 

Veel gestelde vragen:

Waarom is de wielerkleding in de winkel goedkoper dan online

  • De post is erg duur. Elk pakje moet verstuurd worden en een deel daarvan moet geruild worden (winkel verstuurt, klant stuurt terug, winkel verstuurd andere maat weer) en een ander deel komt retour (winkel verstuurt, klant stuurt weer terug, beiden hebben kosten gemaakt en er is niets verkocht). Als je als consument naar de fysieke winkel komt scheelt dat in de kosten en dat geven we graag terug via lagere prijzen

 

Ik ben bang voor opdringerige verkopers, kan dat een goede reden zijn om vanaf mijn huis te bestellen?

  • Zelf (Vincent, winkelier) kan ik alleen voor onze fysieke winkel spreken. Als een klant binnenkomt zullen we deze begroeten en vragen of je het liefst geholpen wil worden of liever zelf rondkijkt. Alles is goed. En als je graag geholpen wil worden praten we met elkaar over wat je nodig hebt en wat voor kwaliteit je wil dragen. Samen nemen we de verschillende kledingsoorten door en zelf zul je al snel je voorkeuren hebben. Veel mensen vinden dat fijn omdat ze anders wel eens door de bomen het bos niet meer zien. Vervolgens kun je rustig gaan passen in onze paskamers. Heel ontspannen en als het niet te druk is maken we graag een kopje koffie of thee

 

Is het nu echt ook sneller om niet online te bestellen vanaf mijn mobieltje of tablet?

  • Het bestellen zelf kan heel snel gaan. Je ziet een mooi plaatje met een aantrekkelijke prijs, drukt op een paar knoppen en de kleding komt vanzelf thuis. Maar wat er ook bij komt kijken is dat PostNL personeelstekort heeft en dat er vaak sprake is van vertraging. In plaats van de volgende dag komt je pakje pas 4 dagen later aan. Wie online bestelt heeft nog niet kunnen passen. Veel kleding valt weer anders uit qua maat. ‘’Mijn man heeft normaal altijd maat L’’. Maar nu misschien niet. Ruilen via de post kost weer meerdere dagen voor de andere maat op je mat ligt. Of ‘’O, ik had eigenlijk een betere zeem verwacht’’. Tja, die hebben we ook maar je hebt de goedkoopste besteld die we hadden. Misschien had je beter voor PRO kwaliteit kunnen gaan. Wie naar de winkel komt is altijd in 1 keer klaar en loopt altijd met de gewenste kwaliteit de deur uit. Een miskoop kan online makkelijk gebeuren, maar in de fysieke winkel niet.
« terug naar de blog
preloader